پایگاه خبری عصرجوان

بررسی مشکلات زیرساختی شهر قیامدشت؛ از کمبود مدارس تا نیاز به کلینیک تأمین اجتماعی

108
یکشنبه, 22 مهر 1403

نشست هم اندیشی مشکلات شهر قیامدشت با حضور محمد سراج، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام طرزی امام جمعه بخش خاوران، شهردار و اعضای شورای شهر قیامدشت، رئیس حوزه قضایی بخش خاوران، رئیس شورای اسلامی بخش خاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد سراج نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین نشست مباحث خوبی طرح شد گفت : حداقل یک دفتر نمایندگی آموزش و پرورش در قیامدشت باید استقرار پیدا کند و در خصوص سرویس های معلمان هم پیگیری خواهم کرد ، معنا ندارد که قیامدشت را به عنوان نمونه انتخاب نمایند و ببینند آیا اعتراضی می شود یا نه.

وی افزود: در مورد کلینیک تامین اجتماعی نیز پیگیری خواهم کرد چرا که اینجا بیمارستان هم ندارد و باید کلینیکی در این منطقه که کارگر نشین هست احداث شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طزری امام جمعه بخش خاوران در این نشست گفت : در قیامدشت بالای ۱۲ هزار نفر دانش آموز در ۱۲ مدرسه بصورت ۲ شیفت در حال تدریس هستند که نشان دهنده سرانه بسیار پایین آموزشی در قیامدشت است و اگر اداره آموزش و پرورش تا ۲ سال آینده مدرسه ای احداث نکند با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

محمد حقی رئیس شورای شهر قیامدشت اظهار داشت: زمین شهری یکی از مشکلاتی است که شهروندان با آن روبرو هستند و اداره مربوطه برای پاسخگویی شهروندان را بیش از یکسال معطل خود می‌کند.

وی افزود : سرانه پایین آموزشی در قیامدشت از دیگر مشکلات این شهر است و با توجه به افزایش جمعیت ،مدارس فعلی دیگر جوابگو نیست.

رئیس شورای شهر قیامدشت در خصوص کلینیک تامین اجتماعی نیز گفت : این شهر عمدتا کارگر نشین است ولی یک کلینیک تامین اجتماعی ندارد و ما حتی زمینی را برای احداث کلینیک مصوب کردیم ولی متأسفانه اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفت و مردم قیامدشت مجبور هستند به پاکدشت و یا شهرری بروند.

حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت اظهار داشت : در خصوص ماده ۱۲ باید نمایندگان مجلس قانون را اصلاح نمایند چرا که برخی قوانین برای شهروندان آزاردهنده شده است.

وی افزود : ورودی شرق تهران در شان مردم تهران نیست و شاهراه امام رضا (ع) مشکلات فراوانی دارد که برای رفع آنها یک بودجه ملی نیاز است.

شهردار قیامدشت گفت : به گفته پلیس راه تهران پاکدشت طی ۷ ما گذشته محور امام رضا(ع) ۵۵ فوتی داشته که فاجعه بار است و باید فکر اساسی برای این محور شود.

ترکاشوند در خصوص احداث آرامستان در قیامدشت گفت : پیگیری هایی صورت گرفته ولی کمیسیون های مربوطه به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی موافقت نکردند. اما اگر آرامستان پیشنهادی شهرداری تهران در محور امام رضا(ع) احداث شود عملا دیگر نیازی به آرامستان نداریم و آنجا جوابگوی قیامدشت خواهد بود.

وحید خسروآبادی، دبیر شورای اسلامی شهر قیامدشت گفت: اصلاح بصری ورودی شهر قیامدشت در گرو حل مشکلات تقسیمات کشوری شهرستانهای ری و پاکدشت است.

علی صالحی پارسا، رییس شورای اسلامی بخش خاوران گفت: احداث آرامستان از نیازهای اصلی شهروندان قیامدشت و دهوندان خاوران است.

محمد رحمتی رییس حوزه قضایی بخش خاوران نیز با تاکید بر کیفیت پایین برخی مدارس دولتی قیامدشت گفت : انتصاب مدیران با سطح پایین و جمع آوری سرویس های مدارس باعث شده قیامدشت از معلمان با کیفیت محروم شود.

وی در خصوص کانال آب ری ورامین نیز گفت : باید نمایندگان محترم از وزیر نیرو بابت عدم ایمن سازی کانال آب خطرناک ری-ورامین طرح سوال نمایند چرا که طی ۳ سال گذشته ۷ کودک در این کانال سقوط کرده و غرق شدند.

انتهای پیام/

یک دیدگاه بنویسید

اشتراک گذاری با